Наша історія

Як стати лідером в галузі, зберігати це впродовж 20 років та що зробити, щоб так продовжувалось ще 20 років

У 1995-му я став молодим, як на той час, доцентом кафедри медичного інституту і з головою поринув у те, щоб зробити в Україні сучасну стоматологію світового рівня. Дуже швидко, я зрозумів, що в рамках державної установи це зробити неможливо і почав думати про приватну клініку, підшукуючи для цього найкращі місця у центрі Львова.

Я тоді ще не знав, що дорога веде мене у бізнес, а не просто у приватну стоматологію. Як це не дивно але про те, що у мене немає грошей я не думав, а просто "жив" своєю ідеєю. Шукаючи гроші і бігаючи по різних банках та фондах, я, для початку, у 1996-му позичив 35 тисяч доларів (на момент відкриття клініки, у 1998-му, у мене було кілька десятків кредиторів) і купив одну квартиру площею 100 кв.м. (купив, тому, що культури оренди тоді ще не було). Потім позичив ще 35 тисяч доларів і купив ще одну, поруч, також 100 кв.м.

Два роки на ремонт (по суті на реконструкцію адже було вивезено 450 вантажних машин сміття та завезено 20.000 цегли) пролетіли, як одна мить. Поки, за знову позичені у знайомих гроші, робив ремонт (все це згодом, у 2014 році, я описав у своїй книзі "Як я став Заблоцьким"), я проводив перемовини з компанією Сіменс, яка, як я прочитав в одному із журналів, може надати кредит на обладнання.

Аналізуючи свій шлях, я лише тепер, як мені здається, можу знайти відповіді на питання, чому у моєму житті все так сталося, чому, наприклад, не маючи грошей я одразу потрапив у преміум?

На мою думку, все просто - для дешевого обладнання грошей у мене і так не було, а кредити могли дати лише виробники преміум-обладнання. Тим часом, мої колеги стоматологи прозвали мене "Титаніком", говорили, що такі проекти передчасні не лише для Львова чи Києва але й для Москви і шукали відповідь на питання звідки я взяв гроші адже відповідь, що просто позичив була для них непереконливою. Все стало на свої місця, після того, коли один мій приятель пожартував, що моя дружина - це племінниця Клінтона! Всім одразу стало легше хоча і до сьогодні легенди на цю тему не вщухають.

Навіть сьогодні, коли я говорю, що таких клінік у світі дуже мало, я навіть не намагаюсь переконати в цьому інших людей адже навіть мені, стоматологу, важко повірити в те, що таких клінік немає, ну, наприклад, у Лондоні (у 2015-му я там таких клінік, як моя, так і не знайшов).

На відкриття 1 взірцевої  клініки КаВо, вересень, 1988
На відкриття 1 взірцевої  клініки КаВо, вересень, 1998

 

Тим не менше, я знайшов відповідь і на це питання! Я просто зробив клініку по каталогам! Тоді у 1996-му, мій приятель привіз мені із Німеччини цілу сумку каталогів з обладнанням і сказав, щоб я не дивився на ціну, просто йому здається, що це для мене. Мені ж здавалося, що в каталогах мала бути показана реальність західного стоматологічного світу, а виявилося, що там була зображена мрія!

Я втілив у життя чужу мрію і лише згодом дізнався, що коли у нас у Львові було 5 стоматологічних установок преміум класу Естетика-1065 від компанії КаВо (КаВо і Сіменс - це, як Мерседес і БМВ), то в Берліні була продана лише одна. Ми були першими у світі, хто мав систему внутрішньоротових відеокамер та ТВ-монітори на стоматологічних установках, за що компанія КаВо, під час відкриття клініки, у вересні 1998-го, нагородила нас відзнакою "Перша взірцева клініка КаВо".

    
        
            
            

1995

        
            

Мені 35 років і я молодий доцент кафедри медичного інституту

        
    
        
            
            

1996

        
            

Перші, а за ними і другі позичені $35.000

        
    
        
            
            

1996-1998

        
            

Ремонт, будівництво та реконструкція приміщень для майбутньої клініки

        
    
0
0
Відзнака американської асоціації стоматологів ADA за бездоганний дизайн нашої клініки, яку ми отримали у 2008 році.
Відзнака американської асоціації стоматологів ADA за бездоганний дизайн нашої клініки, яку ми отримали у 2008 році.

Тим не менше, починаючи з 2005-го я почав бути незадоволеним існуючим станом речей і протягом трьох років провів кілька грандіозних реконструкцій у своїй "взірцевій" та, на той час, уже успішно працюючій клініці, а саме реконструкцію стерилізаційної, фактично "будівництво" туалетних кімнат для пацієнтів, площею 40 кв.м., реконструкцію та будівництво цілого операційного блоку для потреб зубної імплантації. При цьому площа клініки стала понад 350 кв.м.

Лише у 2008-му, через 10 років після відкриття, я зміг віддати усі свої кредити! У цьому ж році я прочитав свою першу книжку про бізнес, яку подарував мені мій колега і пацієнт зі словами: "Візьми і прочитай! Це книжка про тебе!". Саме там, у книжці "Фанкі-бізнес або бізнес у стилі фанк" я прочитав слова президента компанії CANON, що для того, щоб мати шанс досягнути успіху, треба зробити щось таке, чого раніше до тебе ніхто не робив! Мені здалося, що це були слова про мене і що "Титанік", це вже не так і погано!

Не довго ми - я і моя дружина Зеновія, яку ще у 1998-му я попросив допомогти мені у бізнесі і яка за 10 років стала професійним директором клініки, тішились, тим, що ми нікому і нічого не винні. У 2009-му ми знову позичаємо свій другий мільйон (на той раз у євро, а не в німецьких марках) і буквально за три місяці відкриваємо клініку, площею 300 кв.м. - Центр стоматологічної імплантації у Києві, уже не купляючи, а орендуючи приміщення. Як на мене, такий підхід став результатом не лише більшого досвіду але й більшого розуміння того, що володіння клінікою і володіння приміщенням це два різних бізнеси та й до того ж, купівля приміщення у центрі Києва вимагала б залучення ще 1 млн. Євро, що ставало непідйомним тягарем з точки зору обслуговування такого кредиту.

- Це як за склом у гінеколога! - потішались наді мною мої київські колеги, дивлячись на мої прозорі вікна клініки, а потім, по ночах, щоб ніхто не бачив, приїздили і заглядали всередину - вночі всередині горіло світло і екскурсію клінікою можна було пройти, не заходячи в середину!

- Ну і що, що клініка гарно виглядає! У нього нічого не вийде! Це не початок 90-х.

Ринок Києва уже давно поділений, тим більше у преміум сегменті! - говорили вони.

- Найважче у преміумі - це терпіння! Висновок, який я зробив трохи згодом, переживши розпач від того, що у мою, без перебільшення, "круту" клініку з паркінгом перед вікнами у центрі Києва, мало хто приїздив. А тим, хто приїздив чи заходив, я, як і колись, у Львові, робив екскурсію, показуючи і розказуючи все про клініку, її обладнання - установки, які мають вмонтовану систему дезінфекції, кабінет стерилізації, якого ніхто немає в Україні, щоб пацієнти нічим не заразились, єдину у Києві операційну для зубної імплантації, схожу на операційні для операцій на серці, працівників клініки, серед яких немає універсалів, а лише вузькі спеціалісти, такі собі зірки стоматології.

Це потім, у 2013-му, Форбс напише про нас статтю і сформулює п'ять причин, чому ми стали такими успішними. Екскурсія та прозорість і були одними із них. Відкриті на ніч вікна з включеним світлом були не лише елементом маркетингу але й самим що не є менеджментом адже працівник, який йшов додому мав прибрати кабінет так, щоб ззовні він виглядав бездоганно! Саме так "працювала" і екскурсія клінікою адже працівники ніколи не знали, які двері чи який ящик я відкрию під час екскурсії (тепер проводити екскурсію вміє чи не кожен мій працівник), підтримуючи тим самим бездоганний порядок всередині клініки.

Починаючи ще зі Львова, за 20 років наполегливої праці, нам вдалося побудувати "Систему Заблоцького". Усіх дорослих пацієнтів, як у Києві, так і Львові, консультую лише я, висловлюючи припущення (а не вердикт) про подальший план лікування (з часом це буде робити моя доросла донька Оленка але сам принцип залишиться). Після додаткових обстежень ми проводимо консиліум, на якому присутні ще десять спеціалістів, які з "рукою на серці" приймають уже консолідований план лікування, де кожен лікар "голосує" за цей план своєю совістю. Я пишаюсь таким колективним та відповідальним способом прийняття рішень, хоча мої титули професора та досвід дають мені повне право одноосібного рішення. Ми, а не лише я, ніколи не запропонуємо той чи інший план лікування, наприклад, видалення зуба чи лікування брекетами, лише тому, що вміємо це робити, а тільки тому, що прийдемо до спільного рішення, що так треба нашому пацієнтові!

Тим часом, очікуючи пацієнтів, я роздумував над тим, чому люди в Україні не приходять на зубну імплантацію, чому заможні та дорослі діти не приводять на імплантацію своїх батьків?

Самим простим припущенням було те, що це просто дорого проте я прийшов до висновку, що, швидше за все, люди про зубну імплантацію просто нічого не знають! Люди не знають, що імплантація придумана для повністю беззубих людей і що за одну операцію можна повернути беззубим людям втрачену якість життя - встановити зубні імплантати та поставити на них такі штучні зуби, які не лише виглядають але й працюють, як справжні і що, саме головне, їх не треба на ніч знімати та класти у склянку з водою!

фото
Волонтери - лікарі стоматологи та керівники Головного військового госпіталю під час благодійної акції "Якість життя для наших батьків", місто Київ, травень 2010 року

 

Я, як на той час, президент асоціації імплантологів України, зібрав понад 200 волонтерів з усієї України, членів асоціації, які за свій кошт протягом двох років повернули якість життя для понад 700 чужих "мам". Ми провели такі акції у 10 містах України. Потім, по закінченню свого президентства в Асоціації імплантологів, я організував соціальний проект ІІА і поширив цю ідею і на інші країни світу, а обличчям проекту стала, на той час, 93-річна Ніна Черепанцева, учасниця нашої акції у Києві, у 2010-му.

    
        
            
            

2005-2008

        

Нові реконструкції "Взірцевої" клініки

    
 
        
            
            

2008

        

Через 10 років після відкриття, я нікому нічого не винен

    
 
        
            
            

2009

        

Знову кредит у розмірі 1 млн. євро

    
 
        
            
            

2010-2012

        

благодійна акція "Якість життя для наших батьків"

    
0
0
1

При тому, що вартість такої роботи у Європі сягала десь 10-15 тисяч євро, для людей, які брали участь у цьому проекті, як в Україні, так і за кордоном, все було безоплатно! Все було зроблено за кошт лікарів та компаній виробників зубних імплантатів, які давали їх лікарям (своїм клієнтам) безкоштовно. Беззубих людей, яким ми повернули втрачену якість життя, стало більше 1000.

- Я все життя мріяв про такий проект і лише ви, українці, його зробили! - сказав нам професор Бренемарк, який придумав для людства зубну імплантацію і який запросив нас до себе додому, в Гетебург. Ми продовжуємо цей соціальний проект і зараз, кожного року запрошуючи до нас в клініку, як у Києві, так і Львові, по одній "чужій" мамі.

Потім, починаючи з 2010-го, якось так, як би само собою, мене почали запрошувати на телеканали, давати інтерв'ю газетам та журналам, запросили відкрити TED-x, виступати зі своєю презентацією про соціально відповідальний бізнес, де я мав змогу розказувати і про те, що таке "Клініка Заблоцького" і запрошувати людей на екскурсію в клініку.

Відвідування клініки людьми із бізнесу, представниками бізнес-шкіл, відомими маркетологами України, окрім їхньої, часто публічної, оцінки давало мені розуміння того, що моя інтуїція була правильною, що багато речей ми робимо не те, що правильно, але й так, що це відповідало світовим канонам ведення бізнесу, хоча ми з ними не були знайомі. Вперше для себе з вуст професіоналів я почув, що ми працюємо у системі customer intimasy (близькість до клієнта), а наш кейс потрапив в усі презентації DYB club, де ми стояли в одному ряду із MARRIOT.

    
        
            
            

2012

        

Створено міжнародний альянс імплантологів - ІІА

    
0
0

Зовнішній вигляд клініки, паркувальник, вишколені адміністратори і навіть одяг персоналу, який ставив клієнта вище лікаря, відсутність будь-якого натяку на стоматологію в коридорах клініки, відсутність сертифікатів на стінах, відсутність стоматологічного запаху, стандарт чистого стола у кабінеті - нічого стоматологічного, що могло б налякати чи роздратувати нашого пацієнта, робили нас не подібними на інші стоматологічні клініки.

У 2012 у мене купили франшизу (ліцензію) і преміум клініка, зроблена за моїми стандартами, з'явилася в Одесі. Через два роки ми продали нашу франшизу і в Європу, в Болгарію, де в центрі Софії, у будинку Європейського парламенту з'явилася клініка, зроблена за українськими стандартами.

У 2013-му ми відкрили приватний навчальний заклад - "Академія Заблоцького", напрямком якої стало навчання "секретам" приватної медичної практики або тому, чому не навчають у медичних ВУЗах. Зокрема, на моєму майстер-класі "Маркетинг від Заблоцького", я намагаюсь навчати керівників медичних закладів тому, що саме керівник клініки, крім того, що він є лікарем, чи головним лікарем, має бути маркетологом, стратегом та візіонером.

Я цілком поділяю думку про те, що будь-який заклад (клініка не вийняток), має виглядати, як церква. Кожен власник має задуматись над тим, як виглядає його компанія, як вона пахне чи якою вона є на смак.

Згодом, коли, на той час, декан Kmbs (Києво-Могилянська бізнес-школа) запросив мене прочитати майстер-клас по сервісу для компанії PORSHE, наголошуючи на тому, що наш сервіс вище, ніж у будь-якому автосалоні чи, навіть, п'ятизірковому готелі Києва, я почав шукати причини, чому їм це так здається адже ми ніколи не ставили собі за мету мати найкращий сервіс.

Так, я знайшов відповідь і на це питання. Турбота про людину, так так, про людину, а не про пацієнта чи навіть клієнта, а про людину, яка в силу обставин стала пацієнтом, ось що складало враження бездоганного сервісу!

Ми добре усвідомлювали, що стоматологія - це спеціальність вимушеного попиту і робили все від нас залежне, щоб зменшити страх людей перед стоматологією, а тим більше перед хірургією - ми вважали, що сучасний пацієнт, чи то дитина, чи то дорослий, не має бути присутнім на своєму лікуванні!

Жодне хірургічне втручання не робилося під місцевим знечуленням, а лише під час сну, який у відчуттях наших пацієнтів, незалежно від часу самої операції, тривав лише дві секунди - одна секунда, щоб заснути, а друга, щоб прокинутись.

Навіть у цих випадках, коли ми робили "маленьку" анестезію, наприклад, задля пломби, ми давали нашим пацієнтам пригубити капельку коньяку, щоб швидко зняти негативне відчуття "губа, як вареник".

Такі моменти нашої турботи спонукали наших пацієнтів писати про нас у соцмережах - "я йшов від стоматолога з присмаком дорогого коньяку, а не уявою жужжання бормашини..." чи "Ваша кава з собою зробила мій день!".

фото

    
        
            
            

2012-2014

        

Франчайзинг ТМ "Клініка Заблоцького"

        
    
 
        
            
            

2013

        

Академія Заблоцького

        
    
0
0

Через три роки після відкриття Центру стоматологічної імплантації у Києві, у 2012-му, ми відкрили Центр дитячої стоматології у Львові, основним напрямком якого стало лікування дітей під наркозом, коли вони сплять. Згодом, аналогічне дитяче відділення ми відкрили і на базі київської клініки, яке почало працювати по суботах та неділях. Через рік після відкриття дитячої клініки у Львові, заради покращення комунікації між двома клініками, ми зробили підземний тунель - "перше метро у Львові", як ми любимо жартувати, а площа двох клінік становила вже 700 кв.м.

Ніколи не зупинятися - ось, як на мене, ще одне правило, яке треба знати керівнику, який хоче бути лідером у своїй галузі.

Водночас, маючи неабиякий досвід у відкриванні нових клінік, усвідомлюючи те, що саме найгірше для керівника - це нічого не робити, я постійно задумувався над стратегією, тобто над тим, а якою має бути "Клініка Заблоцького", скажімо, у 2025 році? Особливо гостро це питання стало тоді, коли одна із інвестиційних компаній хотіла купити частку у наших клініках у Києві та Львові і пропонувала нам 20 млн. євро для розвитку з наміром відкрити такі клініки по всій Україні.

На велике здивування керівництва інвестиційної компанії, ми відмовились. Ми добре усвідомлювали, що не проблема побудувати клініки та купити обладнання. Проблема, як у спеціалістах, яких неможливо буде знайти по всій Україні, так і в тиражуванні п'ятизіркового сервісу, де як одне, так і друге, підвищувало ризик втрати нашої репутації, яку ми так важко здобували.

Звичайно, можливість так просто отримати фінансування манила, проте ми поставили перед собою більш складне завдання - як знайти таку модель розвитку, яка б дозволила нам відкривати нові клініки, робити це власними силами та з мінімальними ризиками.

Ми усвідомлювали, що знову знайти щось таке, що до нас ніхто раніше не робив, буде досить складно. Складно віднайти свій блакитний океан чи своє неоране поле на переповненому стоматологами ринку але ми продовжували його шукати!

Роздумуючи над стратегією та усвідомлюючи те, що українці мають дуже хворі зуби і щоб бути ближче до людей, ми відкрили наш ще один соціальний проект - Representative office (представницький офіс) у торговому центрі Вікторія Гарденс, метою якого було навчити людей, як дорослих, так дітей, правильно чистити зуби і засвоїти просте правило "Чисті зуби не хворіють".

    
        
            
            

2012-2013

        

Дитяча клініка та "Перше метро" у Львові

        
    
0
0
1

Ми вклали в цей проект (ремонт, облаштування та обладнання) більше, як 20.000 Євро, витрачаючи по 2.000 Євро в місяць на оренду та обслуговування (загалом близько 44.000 Євро). За рік існування цього проекту ми безкоштовно обстежили більше, як 2000 дорослих та 2000 дітей, провели відео огляд зубів більше, як у 1000 бажаючих, надали більше ніж 1500 консультацій та провели навчання по чищенню зубів більше, як у 2000 людей!

За цей час ми усвідомили і нашу стратегію!

Отже, ми залишаємо та розвиваємо лише дві клініки, одну у Києві, а другу у Львові, де концентруються "зіркові" спеціалісти та проводяться складні втручання і називаємо їх, як: Центр зубної імплантації, Центр дитячої стоматології та Центр щелепно-лицьової хірургії.

Кабінет професійної гігієни, який ми першими в Україні відкрили ще у 1998 році, і який в рік приймає 1600 пацієнтів, ми називаємо, як Центр турботи про ясна та зуби. Іншими словами, всі наші центри можна об'єднати такими словами, як Hospital, або HUB, або NASA.

В результаті, ми взяли новий кредит і оновили обладнання, куплене майже 20 років тому (хоча йому і надалі нічого не бракує), придбавши п'ять нових установок вартістю 70.000 євро кожна, залишаючи за собою статус клініки з найкращим у світі і єдиним в Україні обладнанням.

Водночас, навколо цих центрів, у Львові та Києві ми розвиваємо мережу лише одного із наших підрозділів - Центрів турботи про ясна та зуби - Dental Care Offices, які стають такими собі сателітами адже ми плануємо відкрити по 5-10 таких офісів у кожному місті.

Слідуючи тренду турботи про здоровий спосіб життя, з метою допомогти українцям бути здоровими, на 6 поверсі ТРЦ "Гулівер" у Києві та у Бізнес-Парку "Оптіма-Плаза" і ЖК "Парус" у Львові, ми запустили перших три Dental Care Offices, де є лише одна послуга - професійна гігієна, як для дітей, так і для дорослих.

Ця послуга не для хворих! Ця послуга для здорових! Саме тому Dental Care Office - це не клініка і її відвідувачами є клієнти, а не пацієнти!

Там немає жодного лікування, анестезії, наркозу, видалень чи зубної імплантації, а це значить, що є менше медичних ризиків, які можуть впливати на нашу репутацію.

У нас працюють молоді спеціалісти, "заточені" лише на одну послугу.

З метою збільшення довіри до наших молодих спеціалістів, як серед людей, так і серед стоматологів, ми звернулися до Академії пародонтологів (UAP) - авторитетної громадської організації і разом з нею оголосили конкурс на набір працівників у наші Центри турботи про ясна та зуби. З 30-ти бажаючих, на першому етапі було відібрано 16 учасників, які за свої кошти пройшли курс навчання у спеціалістів Академії і лише 9 із них здали публічний екзамен, причому половина екзамену проводилась англійською мовою. Таким чином, наші працівники, без перебільшення, найкращі фахівці у професійному догляді за зубами адже вони перемогли у відкритому та публічному конкурсі.

Кожна наша клініка (у Києві та Львові), а це окрема бізнес-одиниця, розвиває свої проекти за власні кошти, залучаючи за потребою і кредитні ресурси. Зважаючи на обмежену кількість послуг в наших офісах, ми зуміли зменшити інвестиції для Dental Care Offices, які на вигляд нічим не відрізняються від справжньої клініки, з 1 млн. до 300.000 євро на один об'єкт площею приблизно 250 м.кв., де розміщується 4 стоматологічні установки.

Нашу безпеку можна побачити! Ми знаємо, що 56% людей, які заразились гепатитом, заразились ним у стоматолога, тому у кожному з наших офісів на перший план, подібно до ресторанів з відкритою кухнею, ми винесли кабінети стерилізації (наша фішка), так як ми усвідомлюємо, що ризик заразитися гепатитом під час гігієни не менший, ніж під час зубної імплантації.

    
        
            
            

2016

        

Representative office у торговому центрі Вікторія Гарденс

        
    
 
        
            
            

2017

        

І знову найкраще в світі обладнання

        
    
 
        
            
            

2017

        

Відкриття Dental care office

        
    
 
        
            
            

2018

        

І це лише початок 2018-го!

Далі буде!

        
    
0
0
0

Усі наші офіси, де би вони не розташовувались, подібні, як дві каплі води - повністю прозорі, з однаковими стійками рецепції, кріслами, бренд символом - буквою "З", оригінальними брендованими шпалерами та гаслом "Їсти. Усміхатися. Цілуватися", яке розміщується під логотипом "Клініка Заблоцького".

На цьому історія нашої компанії не закінчується!